Zo werkt een huisbezoek van Thuisopticien Friesland

Heeft u een opticien nodig, maar is het lastig om die te bezoeken? Dan komt Thuisopticien Friesland gewoon bij u thuis! Ontdek wat ze voor u kunnen betekenen en hoe een huisbezoek in zijn werk gaat.

Aanmelding

Nadat u zich heeft aangemeld bij Meijo neemt een medewerker van Thuisopticiens Friesland contact met u op voor het maken van een afspraak. Het is prettig als er tijdens het bezoek een familielid aanwezig kan zijn, omdat er veel informatie wordt gegeven over de conditie van uw ogen. Bovendien is het handig om iemand erbij te hebben wanneer er keuzes moeten worden gemaakt met betrekking tot het type glas en het uitzoeken van een nieuw montuur.

De eerste kennismaking aan huis

Het eerste bezoek van de opticien bij u thuis begint altijd met een gesprekje over uw gezondheid, hoe het met u zicht gesteld is en wat uw eventuele klachten en wensen zijn.

Daarna wordt de sterkte van de bestaande bril doorgemeten en wordt er een oogmeting gedaan. De uitkomsten worden objectief vastgesteld door een moderne autorefractor. Deze kan ook heel goed ingezet worden bij mensen die moeilijk kunnen aangeven wat ze zien of bij mensen die bedlegerig zijn. Vervolgens worden uw ogen ook nog nauwkeurig opgemeten met behulp van een pasbril met pasglaasjes en een digitale leestest. Hoewel dit misschien ouderwets lijkt, is het nog steeds de meest nauwkeurige meetmethode. Het resultaat van de oogmeting kan worden vergeleken met uw oude brilsterkte.

Tijdens het oogonderzoek van de opticien aan huis wordt ook gekeken naar de helderheid van het oog en of de binnenkant van het oog in orde is. De oogdruk wordt gecontroleerd met een moderne tonometer, zonder de vervelende luchtpufjes. Bij het constateren van een oogprobleem volgt altijd een verwijzing naar de oogarts.

Nieuw montuur, volop keuze

Als na de controle blijkt dat u een nieuw bril nodig heeft dan kunt u ter plekke een nieuw montuur uitzoeken. U kunt kiezen uit meer dan honderd monturen, van de nieuwste trends tot de klassieke modellen. Als uw huidige montuur nog in goede staat is, kunt u er voor kiezen om de nieuwe glazen in uw huidige montuur te laten zetten. De vorm van uw glazen wordt met een digitale tracer ingelezen en perfect op maat geslepen zodat u de bril maar een kwartiertje hoeft te missen.

Het afleveren van de nieuwe bril

De gemiddelde levertijd van de nieuwe glazen is twee weken. Afhankelijk van het type glazen is in overleg een snellere levertijd mogelijk. Voor het afleveren van de nieuwe bril of glazen wordt een afspraak met u gemaakt. Het afpassen en stellen van de nieuwe bril wordt vakkundig verzorgd door de opticien.

Betaling en declaratie

Contant betalen is niet nodig, u kunt gewoon pinnen. Het declareren van de, eventuele, vergoeding van de ziektekostenverzekering wordt door de Thuisopticien voor u geregeld. Het naderhand bijstellen van de bril en kleine reparaties is service van de zaak.

Korting voor pashouders MeiJo

Pashouders van MeiJo ontvangen:

  • 15% korting op monturen en glazen
  • 15% korting op reparatie en onderdelen

Meer informatie over de kortingen en het aanvragen van de dienst  leest u hier

 

 

Profiteer nu en word pashouder